Bent u geïnteresseerd in onze school? Overweegt u om uw kind op de Sint Nicolaasschool aan te melden? Wilt u weten hoe het bij ons op school gaat? Hier leest u alle informatie:

Mocht u willen weten hoe het toegaat in de onderbouw en de rest van onze school, dan kunt u een kijkafspraak maken met Simone Veulings. Op een aantal donderdagen wordt er van 8.45/9:00 tot 9:45 uur een rondleiding in de school georganiseerd.

De rondleidingen in het schooljaar 2023-2024 zijn op:

• Donderdag 28 september start 9.00 uur
  • Donderdag 2 november start 9.00 uur
  • Donderdag 18 januari start 9.00 uur
  • Donderdag 8 februari start 9.00 uur
  • Donderdag 14 maart start 9:00 uur
  • Donderdag 18 april start 9.00 uur
  • Donderdag 13 juni start 9.00 uur

Als u bij de rondleiding aanwezig wil zijn, bel dan naar school: 024-3555276 of mail naar simoneveulings@josephscholen.nl

Belangrijke informatie voor ouders van nieuwe kinderen die in de onderbouw geplaatst zijn:

Onze school werkt met een continurooster en alle kinderen gaan iedere dag van 8:20 (inloop) tot 14:00 uur naar school.

• Parkeren bij de school is best lastig. We vragen de ouders zoveel mogelijk met de fiets of lopend naar school te komen. Mocht u niet anders kunnen dan met de auto, wilt u dan wel zo vriendelijk zijn om de auto niet voor de hekken van de school te parkeren vanwege de veiligheid van alle kinderen. U kunt uw auto parkeren voor of na de hekken of in de parkeervakken in de wijk.
  • Kinderen die bij ons op school zijn geplaatst, stromen tot 1 juni in op school. Is uw kind jarig na 1 juni, dan adviseren wij met klem om uw kind pas in het nieuwe schooljaar te laten starten in verband met de grote groepen in de onderbouw. Wel krijgt uw kind een uitnodiging voor de zogenaamde doorschuifdag. Op die dag spelen en werken de kinderen in de groep waar ze na de zomervakantie in zullen starten. Ouders van nieuwe kinderen mogen hierbij aanwezig zijn.
  • Als uw kind bij ons op school is geplaatst en uw kind is vóór 1 juni jarig, dan krijgt uw kind ongeveer vier weken voordat het vier jaar wordt, een uitnodiging om drie dagdelen te komen oefenen. De dagen waarop u met uw kind komt oefenen, mag u zelf plannen. Laat u even aan de school weten wanneer u komt, dan kunnen we er rekening mee houden.
  • Het oefenen wordt rustig opgebouwd: de eerste keer mag u bij uw kind blijven en kijken om te zien hoe een schooldag bij ons op school verloopt. De tweede keer is er een afscheidsmoment: u neemt op een bepaald moment afscheid van uw kind. De derde keer brengt u uw kind en neemt u afscheid in de kring net zoals de andere ouders. Geef bij de eerste keer oefenen belangrijke gegevens door, zoals allergieën en telefoonnummers als deze nog niet bekend zijn.
  • Vanaf de vierde verjaardag van uw kind mag het iedere dag komen, zowel ’s morgens als ’s middags.
  • Onze school begint om 8.30 uur. De kinderen mogen om 8:20 uur al naar binnen om vervolgens rustig in de kring een boekje te gaan lezen samen met de ouder. Als u uw kind komt ophalen, mag u buiten wachten. De leerkracht loopt met de kinderen mee naar buiten als ze afgesloten hebben in de groep. Het zou erg fijn zijn voor de kinderen als u als ouder achter de gekleurde paaltjes wacht, de kinderen en de leerkrachten hebben dan goed het overzicht op de kinderen en de ouders. De kinderen kunnen zo gemakkelijk papa of mama terugvinden.
  • De kinderen nemen altijd een tasje mee naar school met daarin iets te drinken en een stukje fruit of een gezonde koek.
  • Als uw kind iedere dag naar school gaat, heeft het gymschoenen nodig. Deze mag u voorzien van naam mee naar school geven. Daar worden ze in de luizenzak van de kinderen gedaan, zodat we op ieder moment van de dag naar de gymzaal kunnen gaan.
  • Voor het tweede eetmoment geeft u een apart trommeltje mee met brood en eventueel iets te drinken. Kinderen mogen GEEN PINDAKAAS op hun boterham, dit i.v.m. ernstige allergieën.
  • Neem voor opgave bij de buitenschoolse opvang, contact op met KION, de vette BSO of Struin. (zie onder het kopje "onze school", Partners buitenschoolse opvang)
  • Alle vakantiedagen en vrije dagen staan in de schoolgids bij het jaarrooster vermeld of in de kalender van Social Schools.
  • De schoolgids wordt in de grote vakantie gemaakt, dus de vakantie- en vrije dagen zijn niet eerder bekend dan de eerste schooldag. Onze school valt in de regio zuid.
  • Als uw kind op school zit, is het erg belangrijk dat we u kunnen bereiken, als er iets is. Geef altijd de eerste dag veelgebruikte telefoonnummers (van bijv. werk, thuis, oppas) aan de leerkracht door. Mocht er tijdens de schoolloopbaan van uw kind iets veranderen in de persoonlijke gegevens, geef dat dan tijdig door. Dit kan via Social Schools.
  • Als uw kind een allergie heeft, geef dat dan zo spoedig mogelijk door.
  • Als uw kind zes weken op school zit, maakt de leerkracht een afspraak met u voor een intakegesprek. We bespreken dan hoe het is gegaan met uw kind in de voorschoolse periode en we kijken hoe het op school gaat met uw kind.
  • De informatie over het reilen en zeilen van school loopt voornamelijk via Social Schools (uitleg zie kopje Social Schools). Als uw kind start krijgt u de inloggegevens. Het Niconieuws is de schoolkrant, die iedere twee weken  via Social Schools verspreid wordt.
  • Met vragen kunt u altijd terecht bij de stamgroepleerkracht. Ook heeft iedere stamgroep contactouders. Bij hen kunt u ook altijd terecht met vragen. De contactouders hangen met naam en foto op het prikbord bij de deur van de stamgroep.

Veel plezier in de onderbouw!