Gezond eten is heel belangrijk en daar willen we kinderen bewust van maken. Helaas zien we bij kinderen in de basisschoolleeftijd steeds meer problemen van overgewicht ontstaan. Dat probleem groeit snel onder de jeugd.

Trakteren  is leuk. Dat vindt elk kind dat jarig is.
Trakteren is een spannend  moment, waarbij een kind goed voor de dag wil komen in de klas. De ideale traktatie moet aan nogal wat eisen voldoen. Het moet er lekker uitzien, lekker en betaalbaar zijn, makkelijk mee te nemen, goed te bewaren en niet te groot.  Het moet vooral gezond zijn en niet te veel calorieën en kleurstoffen bevatten.

Wij vinden ook dat wij u niet kunnen verbieden om uw kind snoep te laten trakteren op zijn/haar verjaardag. Wij weten echter dat een aantal ouders het niet prettig vindt dat hun kind snoept. Wellicht kunt u daarmee rekening houden en het snoep trakteren beperken of een alternatief bedenken.

Het hoeft dus niet groot te zijn!